Minun jouluni on silloin parhain…

Uusi vuosi kolkuttelee jo ovella. Välipäivinä lepoa ja lekottelua. Hieman töiden aloittelua. Esikoisen synttäreiden suunnittelua. Vielä saa joulu olla kotona. Vielä saa kuusi loistaa ja tuoda meille valoa. Vielä muistelen rakkaiden läheisten tapaamista. Vielä (tai jo vähän mietin jo ensi joulua ;)). Vielä hetkeksi tämän joulun tunnelmiin.

Minun jouluni silloin on parhain,
kun on aatto ja aamuinen varhain…

Minun jouluni silloin on parhain,
kunhan leipää ja lämmintä on vain
ja sovussa sydän ja suu,
kun on nälkää ja kylliksi unta,
pihamaallani valkoista lunta
ja lumessa laulujen puu.

Minun jouluni silloin on parhain,
kun on aatto ja aamuinen varhain
ja verkalleen valmistuu
juhla, laulu ja lapsonen nukkuu,
muistonkäki vain pirtissä kukkuu,
parhain jouluni uneksuu.

Runo: Toivo Hyyryläinen

4 kommenttia artikkeliin ”Minun jouluni on silloin parhain…

    1. Kiitos ❤ Joulua voi muistella mielin määrin. Ja mikä lohduttavaa, aina tulee uusi! Onneksi tätäkin voi vielä fiilistellä. Keittiössä soi edelleen jouluradio ja tunnelma on kohdillaan 🙂

      Tykkää

Kiitos kommentistasi!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s