Minun oma hetkeni

Kun herää aamulla kukonlaulun aikaan. Katsoo listaa. Sinulla sitä, hänellä tätä. Muistathan? Kello silloin täällä ja kello jotain tuolla. Muistathan? Oliko tänään metsäretki, vaiko teatteriko se oli? Muistathan? Saappaat mukaan, ja ne pestyt kurahousut. Muistathan? Pesitkö paitani jo? No muistatko tänään? Joko se juna meni. Nyt jo taas kiiruhdan.

Oma pieni hetkeni arjen pyörityksessä. Harvoin, aika harvoin. Ehkä liian harvoin. Nyt mahdollisuus käyttää se kauan sitten saatu lahjakortti täydelliseen kasvohoitoon.

Minä, minulle ja vain minulle. Harvoin tulee pysähdyttyä ja kysyttyä mitä minä haluan. Mitä minä toivon. Mistä minä unelmoin. Joskus voi varastaa sen hetken, vain itselleen. Hiljaisuudelle omien ajatusten kanssa.

Melkein nukahdan. Ihana ihana musiikki soi. Kynttilät palavat kaikkialla, hämärässä. Huoneen seinät kuin metsällä vuorattuja, sävyt vihreitä ja rauhoittavia. Sen minkä näen, kun rentoutumiseltani saan silmiä auki. Kerrankin minä ainoastaan tässä ja vain minä.

Jälkeen oli levollinen ja pirteä olo. Kävelin vanhan Helsingin läpi ja matkasin kotiin. Koivuissa näkyi jo himpun verran vihreää. Lehdet ovat täällä! Illalla kuin törmäsin tähän ihanaan Aila Meriluodon runoon:

Onni

Kevät on uurtanut kapean kehän
ruskean koivun juureen.
Kevät on uurtanut kapean kehän
sieluni talveen suureen.

Aurinko paistaa kapeaan kehään
holveista huiman sinen.
Maailma mahtuu kapeaan kehään
aava ja ihmeellinen!

-Aila Meriluoto-

Levollista loppuviikkoa ❤

p.s. postausta ei ole kirjoitettu mainospuheena, ainoastaan oloni ja sieluni voimistumisen innoittamana 🙂

10 kommenttia artikkeliin ”Minun oma hetkeni

  1. On äärettömän tärkeää osata ottaa Omaa Aikaa! Olen tehnyt sen itselleni tiettäväksi aina ja ehkä siksi selvinnyt niistäkin vuosista, kun oli talon rakentaminen, vauva, koiruus ja ura, kuin myös melanooma, Edelleen jatkan samalla linjalla, mutta nyt oma aika on puutahailua tai parhaan ystävättären kanssa vuoroin yökylässä tai hänen kanssaan ulkona syömässä, ajalla keskustelemassa hyvän ruoan äärellä.

    Vaikuttava kynttiläkuva: Harvoin kukaan kuvaa kynttilää, kun se on palanut juuri tuohon kauniiseen joutsenlauluunsa,

    Liked by 1 henkilö

  2. Ihana teksti- ja ihanaa että sait oman hetken itsellesi ♥ Lukiessani tätä kotona hiljaisuuden vallitessa jo pelkästään kuvauksesi lukeminen tuntui voimaannuttavalta. Kiitos blogistasi- olen iloinen että jaat kauniita kuviasi ja tunnelmallisia tekstejäsi meille ♥ Mukavaa viikonloppua sinulle Milla ♥

    Liked by 1 henkilö

Kiitos kommentistasi!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s