Syksyllä olen

Syksyllä olen eniten minä.

Lumiomena-blogin Katjan kaunis kommentti edelliseen blogipostaukseen on jäänyt päähäni elämään omaa elämäänsä.

dsc_3021

Miten minusta tuntuu niin samalta? Vaikka rakastan kevättä, kun kaikki herää eloon. Kesää, valoa ja lämpöä sitä että tunnen eläväni. Talven armeliasta valkeutta. Niin syksyllä silti olen eniten itseni.

Olen useana päivänä ihaillut puiden upeaa ruskaa. Miten ne piirtyvät kirkkaan sinistä taivasta vasten. Tuntenut yhtä aikaa elämän, ja kuoleman. Riemun sisimmässäni, ja sen haikeuden kun näen muuttolintuparven lentävän juuri suoraan etelään.

dsc_3013

Kun kuljen aamuvarhain pimeydessä, kosteassa luihin ja ytimiin uppoavassa sumussa, tunnen rauhan saavuttaneen sisimpäni. On aika levähtää, on aika hengähtää.

dsc_3016

dsc_3060

Vaikka vauhtini kiihtyy, niin sisimpäni rauhoittuu. Se pukee villasukat jalkoihinsa, kääriytyy iltaisin viltin alle. Se tuntee viimeisenä illalla ihon lämmön. Ja näkee aamulla ensimmäisenä kynttilän liekin.

On aika antaa minun olla taas tämän hetken minä. Syksyn pimeässä. Kosteassa. Ensimmäisissä aamupakkasissa. Luonnon väreissä. Maatuvissa lehdissä. Lupauksessa uudesta elämästä.

Sillä syksyllä olen. Minä.

6 kommenttia artikkeliin ”Syksyllä olen

  1. Oi miten kauniisti kirjoitettu teksti <3.
    Syksy voisi olla minunkin vuodenaikani, jos…
    Minun syksyni täyttyy aina liiaksi arjen kiireistä, velvoitteista ja vastuista. Joten jo elokuun ensimmäisinä hämärän hetkinä minut valtaa alakulo, kun taas keväällä, kun tiedän kesän mittaisen vapauden olevan edessä, sydän on ihan pakahtua onnen tunteesta.
    Mutta kyllä minä syksyäkin rakastan, ja tulevana viikonloppuna aion karata metsään jo torstai-iltana, jättää kaikki velvollisuudet kaupunkiin, ottaa mukaan kameran ja omaa aikaa nuuskia syksyn valoja ja varjoja, tuoksuja ja tunnelmia, ja kirjoitella tarinoita elämästä ja matkoista takkatulen äärellä vilttiin kääriytyneenä ja villasukat jalassa <3.

    Ihanaa syysviikkoa Sinulle Milla.

    Liked by 1 henkilö

    1. Kiitos sanoistasi! On ihanaa, että meillä kaikilla on oma vuodenaikamme, ne tekevät meistä jollain tapaa täyden juuri sinä hetkenä. Suunnitelmasi loppuviikolle kuulostavat ihanilta, nautinnollista loppuviikkoa ❤

      Liked by 1 henkilö

  2. Sen sadasti olen sanonut, että syksyllä olen eniten minä. Minä siis myös:) Aivan tunnen, miten syksystä alkaa minun vuodenaikani, alkaa tavallaan uusi vuodenaika, joka kulkee kohti talvea ja kohti joulua, joka sekin voisi olla oma vuodenaikansa! Vaikka olen syntynyt toukokuussa, tunnen eniten omakseni syyskuun. Mottoni on nyt Maud Montgmerylta, joka on sanonut: ”Jokainen kuukausi on ystäväin, mut omenakuuta eniten ma rakastan.”

    Otin koko syyskuun itselleni. En kysynyt lupaa. Olen tehnyt just mitä minua on huvittanut ja tämä kaikki valaisee takuulla vielä outoja polkujani lokakuussakin.

    Ihanaa syyskuun loppua ❤

    Liked by 1 henkilö

    1. Syksy on jollain tapaa niin syvällä. Tämä syksy, syyskuu, on ollut todella kaunis, toisaalta tämän päiväinen sade pitkästä aikaa merkki siitä että todella on aika siirtyä eteenpäin. Omenapuun hedelmät alkaa olla meillä jo tippuneet, vain pilaantuneita löytyy sieltä täältä. Nyt alkaa matka syvempään syksyyn ja kohti talvea. Lokakuuhun, joka on minun kuukauteni 🙂

      Kaikkea ihanaa ja syyskuun viimeiselle viikolle juuri sinulle ❤

      Tykkää

  3. Kauniisti kirjoitat, ilman syksyä ei synny uutta kevättä.
    Ei tule joulua, on ollut kaunis syyskuu!
    Lapsenlapseni sanoin, en enää itke kun näen kurkiauran tai joutsenien lentävän etelään, ne tulee takaisin mummi keväällä.
    Kiitos, jotenkin saan voimaa blogistasi.
    seija

    Liked by 1 henkilö

    1. On ihanaa, kun meillä on kaikki nämä vuodenajat! Mutta todella lämmin kiitos sinulle sanoistasi ❤ Ne tuntuivat sydämessa asti. Kaunista loppuviikkoa sinulle<3

      Tykkää

Kiitos kommentistasi!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s