Minun lokakuuni

Minun lokakuullani on siniset silmät ja värikäs mekko. Se on seesteinen, viisas ja maltillinen. Se heräilee raukeasti venytellen, ja kuuntelee aamun hiljaisuutta.

dsc_3067

Sen silmät tuikkivat tähtinä aamutaivaan tummansinessä. Minun lokakuuni on ensimmäisen pakkasen rapina jalkojen alla. Kostean lämmin hengitys poskellani.

 dsc_3068

Päivisin se kuiskailee puiden keltaisissa lehdissä, ja syleilee auringon viimeisiä lämmön rippeitä. Se voisi kiriä jokaisen tulevan ruskan omamme jälkeen: Ahvenanmaalle (KLIK!), ihanaan Amsterdamiin (KLIK!), alppien hehkuville rinteille, Euroopan kaupunkien puistoihin.  Tai kohta jo uinuvan rakkaan saaremme syliin.

 dsc_3076

Illalla se vetää villasukat jalkaan. Ja on jo lämmittänyt ensimmäisen glögin. Lämpö leviää sen sieluun, ja kohta se jo uinuu.

Kun kynttilä ensin pihamaalla sammuu.

Milla ❤

7 kommenttia artikkeliin ”Minun lokakuuni

  1. Minun lokakuuni on ruskasamppanjaa, josta juovun lokakuisesti:
    Kaadun kallion sammalikkoon, vaivaishiiret leikkivät sormieni päissä, kun antaudun miljoonien tähtien suudeltavaksi lokakuun yössä. Oih, mikä kuukausi ja sen musiikkina rapisevat vaahteranlehdet ❤

    Liked by 1 henkilö

Kiitos kommentistasi!