Minun Suomeni

Välillä sitä pysähtyy miettimään millainen on minun Suomeni, minun kotimaani. Minun maani on kaikkea tätä ja paljon muuta. Se on jokaisessa hetkessä, katseessa, kosketuksessa. Se on välillä jotain mitä en halua nähdä, en myöntää, en uskoa. Mutta minun maani on minussa.

IMG_0881-3.jpg

Pelikentillä, kylillä, kujilla. Kotona, kaupungin kaduilla sen hälinässä. Omissa ja vieraissa, meissä jotka tunnemme olevamme kotona. Heissä, jotka tulevat.

DSC_9967.jpg

Hiljaisissa hetkissä merellä, kaupungin vilinässä. Taivaan pilvissä, harmaina ja kirkkaina päivinä.

SAM_5014.jpg

Kevään auringossa. Vihreässä metsässä, ensimmäisissä luonnon heräämisen merkeissä. Elämässä itsessään.

Keskikesässä. Sen rauhassa. Maidonpehmeissä hetkissä, sinisissä hetkissä, joissa voi vain olla ja ihmetellä kaikkea ympärillään.

DSC_1948.jpg

Kaupungin kerrostumissa. Sen vuosissa, ja vuosisadoissa. Menneisyyden taakassa, ja tulevaisuuden toivossa. Tämän hetken onnessa.

SAM_5786.jpg

Siellä, missä kaikki pysähtyy. Siellä missä on rauha. Siellä missä vain olen.

SAM_5771-2.jpg

Nykyisyydessä, menneisyydessä. Tulevaisuudessa. Siinä, että muistamme. Että olemme me.

Tässä talven rauhassa tänä kauniina päivänä. 99-vuotiaana. Vaikka maassa ei juuri nyt ole lunta, on kuopuksemme laulanut sinulle onnittelulaulun. Onnea Suomi!

Kannan sinua sydämessäni, vaikka välillä karkaankin pois. Vaikka välillä kritisoin. Sinä et lähde minusta, koskaan.

dscf6059

Kaunista ja rauhallista itsenäisyyspäivää!

Milla ❤

14 kommenttia artikkeliin ”Minun Suomeni

Kiitos kommentistasi!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s