Hösthälsningar från Åland! Syysterveiset Ahvenanmaalta!

Syntymäpäivälahjani puolisolta. Viikonloppu. Lapsivapaa. Olemme Ahvenanmaalla. Födelsedagspresent från min make. Ett veckoslut. Barnfritt. Vi är på Åland.

Park Alandia
Park Alandia

Oikeasti uskomatonta. Maarianhamina. Missään ei harmaa sateinen lauantai-iltapäivä ole tuntunut näin upealta. Mereltä ulvoo tuuli, joka on viedä tukan päästä. Keskusta on melkein täysin autio. Muutama ihminen. Muutama avoin liike. Nautin aivan suunnattomasti.

Det var regnigt, grått och blåsigt i Mariehamn. Bara några människor här och där. Men jag njöt av det för fullt!

Ilta. Smakbyn, Strömsön kokki Michael Björklund. En usko, että koskaan saan enää niin hyvää ruokaa. Ellen tule tänne uudestaan. Enkä tapaa näin empaattista ja asiakkaitaan huomioivaa isäntää. Kermasta ja rasvasta ei ole säästetty, mutta ei myöskään paikan vieranvaraisuudessa ja lämmössä. Olen sanaton. Michael on edelleen ja ikuisesti idolikokkini. En pysty sanoin teille kertomaan miten paljon.

Middag i Smakbyn. Ingenstans har jag ätit så god mat. Eller känt mig så varmt välkommen. Michael Björklund har varit och är fortfarande min favoritkock.

(klikkaamalla kuvia saat ne suuremmiksi)

Vielä ilta ja lasillinen paikallisessa baarissa. Ännu en stund och ett glas på krogen i Mariehamn.

Indigo Bar.
Indigo Bar.

Tavarat jäävät nurkkiin ja keräävät pölyä. Mutta tällaiset kokemukset ja muistot säilyvät. Ikuisesti. Sakerna blir kvar i hörnen och samlar damm men minnena blir kvar. För evigt.

Syksy kauneimmillaan.
Syksy kauneimmillaan.

Joskus ei tarvitse mennä merta edemmäs. Palaan vielä. Ibland behöver man inte gå över ån efter vatten. Jag återvänder ännu.

Yksi kommentti artikkeliin ”Hösthälsningar från Åland! Syysterveiset Ahvenanmaalta!

Kiitos kommentistasi!